Markkinointiajattelu ja sen kehittyminen
Markkinointi on yritystoiminnan näkökulma joka perustuu vaihdantaan. Markkinoinnin on tarkoitus on luoda voittoa yritykselle ja arvoa asiakkaalle. Markkinointi on hidasta toimintaa jonka tulokset näkyvät vasta pitkän ajan kuluttua. Tietokirjailija Philip Kotlerin mukaan "markkinointi on sosiaalinen prosessi, jonka kautta yksilöt ja ryhmät tyydyttävät tarpeitaan ja halujaan vaihtamalla tuotteita ja luomalla arvoa muiden kanssa".
Minulle markkinointi tarkoittaa tietoa, joka mainosten mukana tulee uusista tuotteista. Mainokset ovat siis sekä informaatiota että operatiivista toimintaa uusien asiakkaiden hankkimiseksi. Mainokset ovat myös omanlaisiansa taideteoksia, joita mainostoimistojen graafikot luovat mainoksia tilaaville asiakkaille . Mainokset ovat siis sekä näkyvyyden tavoittelemista että markkinaosuuksien hankkimista mainostettaville tuotteille. Mainoksilla lisätään (ainakin pyritään) myös brändien näkyvyyttä, tunnettavuutta ja markkinaosuuksia.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti