sunnuntai 6. joulukuuta 2009

Saatavuus

Saatavuus
Tuotteeksi on valittu hankittavaksi aiottu muistitikku.
Asiakas on jo nähnyt joko tikun valmistajan tai kaupan mainoksista haluamansa tuotteen.
Vertailemalla hintoja eri muistimäärien ja mahdollisesti eri valmistajien tuotteiden välillä
asiakas tekee valinta päätöksen minkä tikun lopulta hankkii.
Kun asiakkaan valintapäätös on tehty, ei tarvitse kuin kaupan hyllystä käydä siellä fyysisesti tarjolla olevista tikuista poimimassa haluamansa.
Tuote on saatavilla kaupan hyllystä suoraan ilman odottelua, jonne kauppias on tilannut tikun sen valmistajalta.
Markkinointi tuotteelle eli muistitikulle on sekä mainokset kaupalta että valmistajan omat internet sivut.
Mainoksista asiakas saa vihjeen tuotteen saatavilla olemisesta, valmistajan sivuilta löytää haluamansa ja fyysisesti hankkii tuotteen jakelukanava kaupan kautta
Asiakas on siis tietoa etsiessään esimerkiksi internetistä saanut ja vastaanottessaan jaettuja mainoksia löytänyt haluamansa tuotteen, siis muistitikun ja fyysisen jakelukanavan eli kaupan joka myy asiakkaan haluamaa tuotetta.
Asiakas hyötyy kaupasta josta löytää tuotteen jota etsii, ja kauppias ja valmistaja pystyy myymälän kautta fyysisesti tuotteitaan jakamaan asiakkailleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti